Egy szálloda eredményes
működésének alapfeltétele, hogy a vendégek, és az alkalmazottak is otthon érezzék
magukat, ne történjen más, mint helyváltoztatás egyik otthonból a másikba, ahol
eltölti őket a hazaérkezés öröme, a megérkeztem, hazaérkeztem érzés.
Ahhoz, hogy ez bekövetkezzen, a
legnagyobb feladat a szálloda személyzetére hárul, azokra az érző emberekre,
akik azért kelnek fel naponta, hogy szeretetükkel kényeztessék, otthont, szolgáltatást
nyújtsanak a hozzájuk betérőknek, legnagyobb értéküknek, vendégeiknek.
A feladat elsőre nehéznek tűnik,
pedig nem kell más hozzá, mint jól érezni magunkat bőrünkben, otthon hagyni
gondjainkat, problémáinkat, csak azt adni, amit mi magunk is elvárunk, mosolyt,
barátságosságot, szeretetet, kényeztetést, jó hangulatot, ha kell együttérzést,
beleérző képességet, pozitív hozzáállást. Ezek a tulajdonságok mindenkiben
benne vannak, csak meg kell tanulni, hogyan tudjuk előhozni, megmutatni
létezésüket, érzéseket kelteni, mély nyomot hagyni vendégeinkben, egy közeli viszontlátás,
visszatérésük reményében.
Sokszor a napi megszokott
tevékenységeket automatikusan végezzük, de ez csak az adminisztratív munkában
segít, gyorsítja azt.
A vendégül látás többet igényel,
egyéni, személyre szabott szolgáltatásnyújtást, mely rutinszerűen nem
végezhető, hiszen mindenki más-más személyiséget takar, a korosztályi, a nemek
közötti, vagy akár a nyelvi, nemzetiségi különbözőséget, eltéréseket is figyelembe
kell venni.
Szavaink, például a
szolgáltatásnyújtás, vagy a felszolgáló is jól tükrözik feladatunkat, hiszen
aki e szakmában dolgozik, annak szolgálnia kell a másikat, erre vállalkozott,
amikor ezt a munkát elvállalta.
Minden olyan kezdeményezést,
melyekkel sikerül közelebb kerülni ezeknek a céloknak megvalósításához, minőségi, pozitív változást elérni, támogatni
szükséges. Ilyen „Az Év Legbarátságosabb
Szállodája 2011”
szállodaverseny” vagy a szakmai változásokat, a minőségi, személyiségi fejlődést
elősegítő HSM (Hospitality Sales & Marketing) Baráti Kör tevékenysége is.
Vegyük ki mi is részünket a
hazaérkeztetés programban! De csak ha szívből
jön!

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése