Egy szálloda működésében nincsenek kiemelt munkaterületek, mindenki munkája egyformán fontos. A kívánt eredményt csak a csapatmunka hozza meg. A helyzet egy zenei előadáshoz hasonlítható.
Ahhoz, hogy egy előadás sikeres legyen, a következő szempontok fontosak:
Kell egy jó karmester, aki érti a dolgát, megérteti magát a zenekarral, el tudja fogadtatni elképzeléseit, sikerrel tudnak együttműködni, ismeri zenészei képességeit, és mindent elkövet, hogy a legjobbat tudja kihozni mindenkiből.
Jó zenészek szükségesek, akik végrehajtják karmesterük utasítását
A tiszta zenéléshez, sok gyakorlásra, a képességek fejlesztésére, tiszta hangokra, örömteli együttzenélésre van szükség. Tudjanak érzéseket előhívni a hallgatóságból, magukkal ragadni a közönséget.
Ahhoz, hogy hallgatóközönség legyen, jó zenéket kell összeállítani, hogy vonzó legyen mindenki számára, megfelelő áron, de elvárt minőségben, jól reklámozva. Sokszor egy-egy név garantálja a sikert.
Minden részlet fontos. Megteremteni a hangulatot, a feltételeket, hogy a közönség érezze, itt minden róla szól, figyelnek rá, minden feltétel adott, hogy jól érezze magát. Élményt nyújtson elmenni az előadásra.
Az előadás, egyszeri megismételhetetlen, így a legjobban kell sikerülnie, hogy megvegyék legközelebb is a jegyet.
Mindenkinek legjobb tudását kell nyújtania, egymásra kell hangolódni ahhoz, hogy siker legyen.
Ugyanígy működik egy szálloda is. Ha csak egy ember kilóg a csapatból, van gyenge láncszem, azt a vendég észreveszi, megérzi. Ha a zenekarban, egy muzsikusnak rossz napja van, „mellé fog”, akkor elrontja az egész zenekar erőfeszítését, közös munkáját, sikerét. Hallgatóság nélkül, nincs előadás, mely meghatározza létüket.
Ez a kritérium, hogy legyen vendég, a mi szakmánkban is a legfontosabb. Az értékesítést, én sorsdöntő munkaterületnek tekintem, mert munkájuktól, az egyén, a szálloda, és a szállodalánc sorsa, boldogulása függ. Így nekünk is kiemelten kell foglalkozni velük. Tréningeztetni szükséges, segíteni kell erőfeszítésüket, mindent elkövetni, hogy jól végezhessék faladataikat.
Mindenkinek, mindenre oda kell figyelnie, ahhoz, hogy az előadás végén, mint a koncert teremben, felcsattanjon a vastaps, mely jelzi sikeres működésünket, a vendégek megelégedettségét, felcsillantva a legközelebbi viszontlátás reményét. Ha egyszer vagy többször megérint bennünket az élmény, hogy teljesíteni tudtuk mindazt, amit elvárnak tőlünk, akkor legközelebb még többet próbálunk magunkból kihozni, a még nagyobb siker eléréséért, mely az erkölcsi és anyagi megbecsülés mellett, jóleső érzéssel tölt el bennünket, igazolva felénk a követendő utat. Nap, mint nap, ezért kelünk fel, indulunk munkába, dolgozunk, hogy bebizonyítsuk, mi képesek vagyunk erre, nemcsak egyszer, hanem többször is, minden nap.
Ti is így érzitek? Írjátok meg véleményeteket! Mindenki számára fontosak a visszajelzések. Merj kinyílni, megszólalni! Csak akkor tudjuk a szakmát magasabb szintre emelni, ha közösen gondolkodunk, mindenki beleadja egyéniségét, egyediségét, melyet egy csokorba kötünk.
Akkor rajta! Küldj megjegyzést!

2 megjegyzés:
Kedves Juhász István,
Nagy örömmel olvasom a sorait, véleményem szerint a blog hiánypótló és azok, akik a szállodaiparban dolgoznak hasznos ötleteket,inspiráló szavakat kapnak a napi, gyakorlati munka tökéletesebb elvégzéséhez.
Bár a bejegyzés azzal kezdődik, hogy "szálloda működésében nincsenek kiemelt munkaterületek, mindenki munkája egyformán fontos" mégis később, mintha ennek ellentmondana az értékesítés kiemelt munkaterületté minősítésével, amelytől a szálloda sorsa függ.
Tapasztalataim alapján az értékesítés munkájának kiemeltté minősítése általános, annak ellenére, hogy a vendég behozása csak az első lépés.
Nem fog a vendégünk visszajönni, ha a szoba nem volt makulátlanul tiszta, vagy például nem teljesült a fürdőköpenyekre vonatkozó igénye.
Nem fogja ajánlani a házat, ha nem volt kedves a felszolgáló és nem volt igényes kínálat a svédasztalon.
Nem fog pozitív visszajelzéseket adni (ami ma annyira direkt és gyors folyamat, hogy ha valaki hibázik, azt már másnap százak olvassák online) ha a check in/out folyamat lassú volt és nem volt kedves a recepciós, vagy a concierge nem a vendég igényeinek megfelelő programot/éttermet ajánlott.
Mindezek miatt úgy vélem, a szálloda SORSA az összes részleg minden dolgozójának 100 százalékos teljesítésétől függ.
Remélem soraimmal én is hozzájárulok egyfajta párbeszéd, gondolatcsere megindításához.
Üdvözlettel szép napot kívánva,
Károly
Kedves Károly,
hálás vagyok soraiért, és köszönöm megszólalását.Boldogan olvastam gondolatait, melynek minden sorával egyet értek.
Írásából kitűnik, hogy Ön is a szakmában dolgozik.Gondolom átélt olyan időszakot, amikor nem volt vendég a szállodában.Kiváló szakemberek sokasága várta, hogy meg tudja mutatni mire képes, de nem kapta meg a lehetőséget rá.
Ezért sorolja mindenki a legelső helyre az értékesítés munkáját, és tettem én is írásomban.Ezért sorsdöntő ez a tevékenység.
Ha vendég van a szállodában, akkor mindenkinek, minden munkaterületnek 100%-ot vagy még többet kell adnia magából, hogy a vendég elégedett legyen, élményben részesüljön, és ez a érzés visszahozza egy következő látogatásra.A vendég mindig megtalálja a leggyengébb láncszemet, ebbe kapaszkodva próbál engedményeket kicsikarni.
A megindított párbeszédét és gondolatcseréjét hálásan köszönöm.
Szép, kreatív gondolatokkal teli, sikeres napot kívánok Önnek.
Üdvözlettel:
István
Megjegyzés küldése