A természet előttünk jár, mutatja
az utat, hallatja hangját. Évszakonként belepillanthatunk szépségeibe,
meghallhatjuk üzeneteit. A megújulás, a kiteljesedés, a gazdagság, a bőség, a
frissesség, a színek, a hangok csodálatos világa lenyűgöz mindenkit.
A tél mély károgását követik az
énekes madarak cifra, boldog, mindenki szívét melengető új hangjai, melyek úgy
hatnak ránk, mint boldogság hormon, megédesítve ébredésünket, bearanyozva
napunkat, életünket, egész testünket pozitív energiával töltik fel.
Ezt a vokális kommunikációt kell
nekünk is követni, ha azt szeretnénk, hogy érzelmileg bevonzzuk az embereket,
eseményeket, amelyeket szeretnénk megélni. Hogyan is gondolom mindezt a leírtak szerint? Szakmai szempontok szerint kielemezve a következő megállapításra jutottam:
A kommunikáció első lépése a vendég telefonon keresztüli rendelése. A hangok hangos gondolatok. A
hangszín az érzelmi állapotunk tükre, lelkünk éneke. A telefon közvetíti gondolatainkat, pozitív kisugárzásunkat, érzéseinket, mosolyunkat, még a széken elfoglalt helyzetünket is.
Ne mélyedjünk el saját
gondolatainkban, legyünk lazák, befogadóképesek, gondoljunk a tavaszra, a megújult természetre, és próbáljunk megújulni mi is.
Ahhoz, hogy élvezhessük a sok szép
dallamot, hallgatni szükséges. Tegyük mi is ezt, hallgassuk meg a vendéget,
halljuk meg a mondatok között a vendégigényt.
Ahogy megérintenek, magával
röpítenek bennünket a tavasz lágy dallamai, lelkesedésünk ugyanígy ragadjon
át a vendégre, hogy érezze, milyen jól jár a szállodával, termékeinkkel,
szolgáltatásainkkal.
A tavaszi eső egyszerű kopogó skálája ösztönözzön minket az egyszerűségre, könnyen
érthetőségre, jól követhető mondanivalónkra, és arra, hogy ne használjunk sok
szakkifejezést.
Minél több részletet észreveszünk, megfigyelünk, megjegyzünk a természet játékából, színes
világából, annál gazdagabbak leszünk. Így van ez a telefonon történő
értékesítésnél is. Figyeljünk minden apró részletre, mert a végén ezeket
összerakva születik meg az üzlet.
Ha kielemezzük mindazt, amit a
természet felénk közvetít, megőrizhetjük egységét, segíthetjük életben
tartását, hogy minél többször kiélvezhessük, megélhessük ezt az egyedülálló
csodát. Ugyanezt tegyük a telefon
letétele után is, hogy a vendég azt kapja, amit elvár, sőt még annál is többet.
Gondoljuk át, vajon sikerült-e rezgéseink hangját átadnunk, megtaláltuk-e a megfelelő dallamot, visszahalljuk-e szállodánkban a megbeszélt
időben ugyanazt a hangzást. Ha igen, legyünk hálásak mindazért, amit mi kaptunk: hogy sok vendéget üdvözölhettünk szállodánkban, akikkel sikerült megtalálni
a természetes, közös hangot.

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése